RADOSŁAW GÓRSKI – RADCA PRAWNY

Getin Noble Bank SA – zmiany w Regulaminie oraz Tabeli Opłat i Prowizji

Wróć do aktualności

Szanowni Państwo

W odpowiedzi na liczne prośby o interwencję i przygotowanie reklamacji dotyczącej dokonanej przez Getin Noble Bank SA zmiany w Regulaminie oraz w Tabeli Opłat i Prowizji, udostępniamy wzór reklamacji wraz z pouczeniem. Reklamacje nie zawierają pogłębionej analizy prawnej zagadnienia, jednak powinny skłonić Rzecznika Finansowego do podjęcia interwencji, zwłaszcza, jeżeli zaczną do niego docierać sygnały z terenu całego kraju, dotyczące (w naszym przekonaniu niezgodnych z prawem konsumenckim) działań banku. Prosimy o realizowanie działań zgodnie z umieszczonym na stronie 4 pisma pouczeniem. Wzór reklamacji mogą Państwo pobrać TUTAJ. Dokument będzie jeszcze dopracowywany, jednak z uwagi na fakt, że jest to sprawa pilna i niepokojąca dużą ilość Kredytobiorców, wzór pisma udostępniamy już teraz.


  • Grzegorz Dobrzycki

    Panie Mecenasie,
    chciałbym podziękować za wzór pisma. Dopiero niedawno na nie trafiłem a mam kredyt „frankowy” w Getin Banku. Okazuje się, że bank wysłał do mnie zmiany w regulaminie 7 listopada b.r. Nie byłem mocno zorientowany w w zmianach regulaminu i ostatnio na forum SBB trafiłem na tą informację. Swoją reklamację wysyłam disiaj do banku skan drogą mailową. Mam pytanie czy w związku z przekroczeniem terminu 30 dniowego na reklamację bank mojego sprzeciwu właśnie z tego powodu nie odrzuci? Jeśli tak to czy w dalszym ciągu mogę interweniować u Rzecznika Finansowego?
    Serdecznie pozdrawiam.

  • Kacper Modzelewski

    W tresci reklamacji powoływane jest ze bank wprowadził zupełnie nowy, rozbudowany mechanizm ustalania wysokości raty kredytowej oraz kursu kupna/sprzedaży. Sprawdzałem regulamin i jedyno co znalazłem w &18 i &19 to standardowe nawiazanie do tabeli kursowej banku(czyli standardowa klazula abuzywna) – czy o to sie rozchodzi?

  • Magdalena

    Panie Mecenasie, zmiany dotyczące sposobu ustalania rat kredytowych oraz sposobu ustalania kursów walut przez bank były już wielokrotnie modyfikowane we wcześniejszych regulaminach tego banku. Te w tym regulaminie są jedynie kosmetyczną zmianą w stosunku do tych, które były wprowadzone w poprzednich latach. Jest trochę nowych zmian, owszem, ale to co niepokoi kredytobiorców nie jest rewolucyjne. Jeżeli dostali wcześniejsze regulaminy listem poleconym i potwierdzili ich odbiór, to ta zmiana niewiele zmienia w ich sytuacji. Proszę zapoznać się z wcześniejszymi regulaminami.

  • Kacper Modzelewski

    No właśnie – dziekuje Magdalena. Regulamin jest jedynie potwierdzeniem klazuli abuzywnej które jest w umowie. Co oczywiście nie zmienia faktu że bank dalej powiela klazule mimo licznych wyroków sadowych potwierdzajacych abuzywność. Robi to dlatego że UOKiK na to pozwala. I niestety -tu tkwi problem. Jesli UOKiK na to by nie zezwolił, abuzywnośc takiej umowy czy regulaminu mozna by było naprawić na drodze decycji administracyjnej – np poprzez wniosek do Rzecznika Finansowego który by nałozył karę na bank, a nie tak jak teraz – licznych procesów sadowych…

  • M.Gasztecka

    Otrzymałam odpowiedz na reklamacje oczywiście odmowna co dalej robić w tej sytuacji ?

  • Kacper Modzelewski

    Wniosek do rzecznika Finansowego.

© 2014 gorski-radcaprawny.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Wykonanie serwisu: Mrnicewatch.